Harrie van Beers is geboren op 19 november 1966 in Liempde.

In 1977 is Harrie lid geworden van Fanfare Concordia. Na muziekles bij Jan Kreijveld en trommelles aan de beroemde keukentafel bij Cees van Aarle heeft Harrie 24 jaar deel uitgemaakt van het tamboerkorps. In 2001 heeft hij de overstap gemaakt naar de slagwerksectie bij het fanfareorkest.

Door de jaren heen heeft hij in diverse commissies gezeten, is 6 jaar bestuurslid van de fanfare geweest en sinds de oprichting in 1995 tot 2011 secretaris van Stichting De Serenade. Ook is Harrie 5 jaar beheerder van De Serenade geweest. Momenteel vertegenwoordigd hij sinds 3 jaar de Fanfare in het bestuur van stichting De Boeremert.

In 2010 is Harrie bij Kunstbalie Tilburg geslaagd voor het examen tambour-maître waarna hij de tambour-maîtrestok op 30 april 2011 heeft overgenomen van Marcel Baaijens. Als tambour-maître is Harrie verantwoordelijk voor het straatoptreden van de fanfare en wordt er met regelmaat door hem exercitieonderricht gegeven. Het doel hiervan is om de fanfare ordelijk, op gelijke wijze en op hetzelfde moment (militaire) bewegingsoefeningen uit te laten voeren. Goed uitgevoerde exercitie bevordert de algehele discipline, teamgeest en prestaties van een (fanfare) korps.