Mariska Brienen-van Melis (1977) begon op 8-jarig leeftijd met het bespelen van de bugel bij Fanfare Excelsior in Oploo. Daarnaast speelde zij een groot aantal jaren bij het NJFO (Nationaal Jeugd Fanfare Orkest) en het BFO (Brabants Fanfare Orkest) op de bugel. Na haar studie muziekwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam is ze als muziekdocent gaan werken op een middelbare school om snel daarna haar eigen muziekschool “Muziekschool Muzika” op te richten. Ze geeft lessen in muziektheorie, AMV, koperen blaasinstrumenten en doet schoolprojecten bij diverse verenigingen.
Sinds 1997 is Mariska werkzaam als dirigent bij diverse verenigingen, waaronder de afgelopen jaren bij Fanfare St. Arnoldus in Lennisheuvel. Sinds november 2023 staat ze als dirigent voor het Fanfareorkest en BeCOOL blazers van Fanfare Concordia.