In memoriam Hans Vermeulen

23-April-2023

Op woensdag 19 april hebben wij afscheid genomen van onze oud-voorzitter Hans Vermeulen.

Afscheidswoord, gesproken door onze voorzitter Jeanne van den Hurk, tijdens de afscheidsdienst op 19 april 2023:

Beste Jeanne, kinderen en kleinkinderen,

In 2020 werd Hans ziek, verschillende behandelingen leken aan te slaan maar helaas kreeg hij in 2022 te horen dat er geen genezing meer mogelijk was.
Vandaag zijn wij hier in de Serenade om afscheid te nemen van Hans.
Een afscheid dat hij deels nog zelf geregisseerd heeft. Hij heeft de muziek voor de blazers uitgezocht en hij wilde graag dat de slagwerkgroep een melodisch nummer zou spelen.
Aan deze wensen geven wij in deze bijeenkomst graag gehoor. Een paar weken geleden op een dinsdagavondrepetitie heeft hij het blazersorkest van fanfare Concordia deze stukken nog horen spelen.

Hans is van 2015 tot 2022 voorzitter geweest van onze vereniging. Hij was een gedreven voorzitter en heeft zich op vele fronten ingezet voor onze club. Hans was betrokken en begaan met alle leden, zowel slagwerkers als blazers, van jong tot oud.
Ook was hij zelf muzikant. Hij speelde altsax.
Vaak kwam hij luisteren tijdens de repetities, en tijdens uitvoeringen zat hij trots met verschillende kleinkinderen te genieten van het muziekkorps waarvan ook zijn vrouw Jeanne en schoondochter Janneke deel uit maken.
Als het jeugdorkest BeCool optrad, kon hij zichtbaar genieten van zijn twee trombone-spelende kleinzonen Jesper en Otis.
Hans was ook erg blij dat hij aanwezig kon zijn bij de derde deelname van de slagwerkgroep tijdens de Slag van Ammerzooie, waar zij voor de derde maal eerste werden en zodoende de wisseltrofee mochten behouden.

Hans, namens het bestuur en alle leden willen we je bedanken voor je jarenlange betrokkenheid bij Fanfare Concordia.

Jeanne en familie, wij wensen jullie heel veel sterkte met het verwerken van het overlijden van Hans.

Hans, rust zacht.