Afscheid Corné van Groesen

20-Juli-2023

Corné van Groesen startte in september 2017 als dirigent bij BeCOOL. Toen Henk Houben, de dirigent van het fanfareorkest, wegens gezondheidsredenen moest stoppen, nam Corné in augustus 2018 ook de dirigentstok over van het fanfareorkest.

Corné was niet alleen betrokken als dirigent bij onze vereniging, maar ook als docent voor klein koper en trombone.
Het eerste concert met het fanfareorkest onder leiding van Corné was The Soundmachine en andere hoogtepunten waren Dinner in Concert, zomerconcerten en de PROMs.
Met BeCOOL heeft hij met veel plezier opgetreden tijdens jeugdzittingsavonden in Liempde en het muziekstraatje in Boxtel. Tijdens de coronaperiode, een erg moeilijke tijd om muziek te maken, zorgde Corné voor kleine hoogtepuntjes. Zo organiseerde hij leuke online groepsrepetities en enthousiasmeerde hij de muzikanten meerdere malen enkele nummers in te spelen.
In 2022 konden we eindelijk weer live optreden, een inhaalslag maken met onze jubilarissen en meerdere themaconcerten geven. Op 9 juli 2023 speelden BeCOOL en het fanfareorkest voor het laatst onder leiding van Corné, bij de kiosk in Liempde, waar we onder tropische temperaturen een mooi zomerconcert hebben neergezet.
Vorige week dinsdag hadden we de laatste repetitie met Corné, waarbij hij een workshop gaf aan onze slagwerkers en ze aan het blazen heeft gezet. Geweldig om te zien en horen hoe de slagwerkers in korte tijd geluid uit de blaasinstrumenten kregen en een supershow neerzetten.
Corné heel erg bedankt voor de fijne samenwerking en veel succes in de toekomst!
Tot ziens!

Bestuur en leden van Fanfare Concordia Liempde