Vacature dirigent

20-Maart-2018

Gedreven en enthousiaste dirigent (m/v) gezocht voor fanfareorkest uit Liempde

Fanfare Concordia is een vereniging welke is opgericht in 1874, maar jong van samenstelling. In tegenstelling tot wat je vaak ziet, is de gemiddelde leeftijd laag in vergelijking tot andere harmonie- en fanfareverenigingen. Fanfare Concordia heeft binnen de Liempdse samenleving een belangrijke culturele en sociale functie.Plezier in het spelen staat binnen onze vereniging hoog in het vaandel, echter, uitdaging vinden wij zeker van belang!Fanfare Concordia Liempde bestaat uit een fanfareorkest, opleidingsorkest (BeCOOL), samenspelgroep, een slagwerkgroep en een slagwerk opleidingsgroep (BeCOOL).
Voor het fanfareorkest zoeken wij een enthousiaste, gedreven en creatief denkende dirigent.
Fanfare Concordia speelt op dit moment in de 3e divisie.
Herkent u zich in onderstaand profiel? Dan nodigen wij u van harte uit uw cv met motivatie te sturen naar bestuur@fanfareconcordialiempde.nl.
De uiterste reactiedatum is 20 april 2018.

Profielschets dirigent Fanfare Concordia Liempde:

Wat willen we bereiken met het fanfareorkest:
• Een goede balans tussen het spelen met plezier en het spelen op een passend niveau.
• Voor jong en oud is er voldoende uitdaging; de lat ligt niet te hoog en niet te laag.
• Het is van belang dat zowel jong als oud gestimuleerd en gewaardeerd wordt en daarom graag bij de fanfare wil komen en blijven.
• Het maken van muziek voor de gemeenschap Liempde vinden we belangrijk; samen met andere verenigingen houden we het dorp levendig en dragen we muzikaal bij aan diverse activiteiten.
• We geven regelmatig themaconcerten, waarin we nieuwe uitdagingen aan gaan en het publiek laten genieten van een afwisselend muziekrepertoire.
• Fanfare Concordia heeft als thuisbasis de multi culturele accommodatie “De Serenade”, welke beschikt over voldoende ruimte en een perfecte akoestiek.

De volgende capaciteiten en persoonlijke eigenschappen vinden wij van belang:
• Beschikt over het Hafabra directiediploma en heeft ervaring als dirigent van een fanfare met zowel ervaren als ook jeugdige en beginnende muzikanten.
• Houdt zich op de hoogte van muzikale ontwikkelingen.
• Levert een bijdrage aan de verdere ontwikkeling/innovatie van onze vereniging: aantoonbare projecten m.b.t. het boeien en binden van leden
• Stelt samen met de Programmacommissie, een eigentijds muziekrepertoire vast dat aantrekkelijk is voor alle muzikanten én voor het publiek.
• Organiseert samen met de Programmacommissie vernieuwende optredens.
• Brengt de juiste balans aan tussen het spelen met plezier en het spelen op een passend niveau; legt hierbij de lat niet te hoog en niet te laag.
• Boeit jong en oud door de (muzikale) boodschap helder en duidelijk over te brengen; maakt hierbij gebruik van zijn pedagogische en didactische vaardigheden.
• Raakt de juiste snaar in het omgaan met alle leeftijdsgroepen binnen de fanfare.
• Geeft met natuurlijk overwicht leiding aan inspirerende, motiverende, leerzame en tegelijkertijd ontspannen repetities.
• Combineert discipline met flexibiliteit, dynamiek, spontaniteit én humor.
• Toont respect voor iedereen en beschikt over tact, geduld en inlevingsvermogen.
• Werkt gestructureerd en stelt prioriteiten en kan beslissingen nemen.
• Repetities vinden plaats op dinsdagavond van 20.00u – 22.00u.

* Beschikbaar vanaf 1 augustus 2018