De slagwerkgroep is opgericht in 1956 als onderdeel van Fanfare Concordia. Aanvankelijk ging de slagwerkgroep alleen de fanfare voor als tamboerkorps tijdens straatoptredens. Gedurende de ruim zestig jaar dat de groep nu bestaat, zijn er op diverse concoursen mooie resultaten behaald met als hoogtepunten wel de 2 landskampioenschappen, die werden behaald door het tamboer- en lyrakorps.
De laatste 10 jaar is het korps volledig omgevormd tot een moderne slagwerkgroep waar ook gebruikt wordt gemaakt van melodische slagwerkinstrumenten, zoals xylofoon en marimba. Het promconcert 2014 dat gehouden werd in een circustent met zo’n 1000 toeschouwers, was wel het grootste succes van de groep in deze samenstelling. Het publiek was laaiend enthousiast. Ook het jubileumjaar 2016, was een jaar om niet te vergeten met een grandioos weekend Liemt van Slag en als klap op de vuurpijl een eerste prijs met het hoogst aantal punten en wisselbeker, tijdens een beoordelingsconcert in Ammerzoden.
Dirigent van de slagwerkgroep is Willie van der Steen.