LOCO bij Liempde Swingt

07-September-2019

Op zondagmiddag 29 september 2019 is het swingen geblazen in Liempde. Dan vindt in het Concordiapark de eerste editie plaats van ‘Liempde Swingt!’, een muzikaal buitenevenement voor jong en oud. Vanaf 14.00 uur treden hier de Liempdse formatie LOCO en de Eindhovense Lighttown Big Band op. De toegang is gratis.

"Leuk om in mijn ‘eigen’ dorp op te treden”, vertelt Liempdenaar Geert Gijsbers, bassist in de achttienkoppige, Eindhovense Lighttown Big Band. “Door hier te laten horen wat we doen, willen we niet alleen onszelf maar ook de typische bigband-muziek breder profileren.” De Lighttown Big Band beschikt over een gevarieerd repertoire, van traditionele jazznummers tot verrassende arrangementen met invloeden uit rock, soul en funk. In Liempde zal de band met verve een swingend deel van haar nummers brengen, belooft Geert.

Primeur
De leden van LOCO kijken met gezonde spanning uit naar ‘Liempde Swingt!’ want het wordt het eerste optreden van de onlangs opgerichte muziekformatie. De band is samengesteld uit oudere jeugdleden van Fanfare Concordia. “’Liempde Swingt!’ heeft inderdaad de LOCO-primeur”, vertelt Daniek van Aarle, altsaxofoniste bij LOCO. “We willen wat hippere muziek gaan spelen dan mensen van het gewone fanfarekorps gewend zijn. Denk bijvoorbeeld aan nummers van Lucky Chops, een brassband. Of aan een hiphopmedly met, inderdaad, fanfare-instrumenten.” Tijdens de repetities staat het uitbreiden van het repertoire hoog op de agenda. “We hopen dat veel mensen onze muziek waarderen en dat er na Liempde Swingt meer LOCO-optredens zullen volgen.”

Aanvang
LOCO trapt ‘Liempde Swingt’ om 14.00 uur af in het Concordiapark; de Lighttown Big Band neemt het om 15.00 uur over, voor de ingang van D’n Liempdsen Herd.

Bron: D'n Liempdsen Herd