In memoriam Huub van den Boomen

25-April-2018

Op vrijdag 20 april bereikte ons het bericht dat ons erelid Huub van den Boomen is overleden.
Huub ging bij meester Lee op les omdat hij graag muziek wilde maken. Hij begon op een bugel, maar dat was niet zijn instrument. Nog voor hij “in de partij” zat stapte hij over op een tuba. Op 4 januari 1977 ging hij voor zijn eerste schuiftromboneles naar Kees van de Poel in Eindhoven. Dit instrument heeft hij daarna altijd gespeeld.

Huub was niet alleen lid bij onze fanfare, maar speelde ook vele jaren bij de fanfare Pro Honore et Virtute en de bigband in Son. Ook speelde hij vanaf de oprichting in 1967 mee in hofkapel de Kromploegers.
Huub kon mooi, met zijn eigen droge humor, vertellen over de buitenlandse reizen die hij met de diverse gezelschappen maakte.

Huub was altijd elke repetitie aanwezig en toen zijn gezondheid dit onmogelijk maakte viel hem dat zwaar. Hij wilde zo graag zijn plek in het korps weer innemen. Het was voor hem dan ook erg moeilijk om de knoop door te hakken en definitief te stoppen als actief muzikant. Hij bleef echter meeleven met alles wat er in zijn fanfare gebeurde. Wij hebben in de 56 jaar dat Huub lid was van onze vereniging vele mooie, gezellige en soms ook droevige momenten gedeeld.

Op zaterdag 28 april zullen wij definitief afscheid nemen van Huub als we hem begeleiden naar zijn laatste rustplaats.

Moge hij rusten in vrede.