FANFARE CONCORDIA'S SOUNDMACHINE, EEN ODE AAN DE VRIENDEN

26-Maart-2018

Zaterdag 24 maart jl stroomde cultureel centrum De Serenade in Liempde vol met publiek voor "The Soundmachine", een concert van het fanfareorkest en de slagwerkgroep van Concordia in Liempde. Met dit concert sprak de Liempdse muziekvereniging haar dank uit naar de Vrienden van Concordia.

Nadat Arnold van den Broek, voorzitter van Stichting Vrienden van Concordia namens de Vrienden van Concordia een nieuwe gong aan de de fanfare had aangeboden nam een levensgrote heuse Soundmachine de regie van de avond over. De Soundmachine bepaalde welke muziek door de fanfare en de slagwerkgroep werd gespeeld. Alle muziek was vooraf aangevraagd door de vrienden, wat maakte dat deze avond een zeer gevarieerd programma werd gebracht. Daarnaast bleek de Soundmachine de nodige humor in zich te hebben waardoor menig vriend of fanfarelid in het zonnetje werd gezet of in een geintje werd meegenomen.

In het bijzonder werd Henk Houben, voormalig dirigent van Fanfare Concordia in het zonnetje gezet. Na vijf jaar trouwe dienst aan Concordia heeft hij om medische omstandigheden afscheid moeten nemen van de vereniging. Vandaar dat het fanfareorkest onder leiding stond van interim dirigent Corné van Groesen. De fanfare bracht op deze avond een breed scala aan muziek, van de Schneewaltz naar musicalmuziek tot muziek van Mr Probz. Daarnaast liet de slagwerkgroep onder leiding van Willie van der Steen van zich horen met steeds meer melodisch slagwerk. Maar ook de Soundmachine zelf bracht een aantal nummers ten gehore. Alles werd begeleid door passende beelden op een groot videoscherm.

Al met al bracht Concordia zaterdag een sfeervolle en vermakelijke avond voor iedereen.